tab

Monday 12 October 2015

ALFALFA COMPLEX : RAJA SEGALA TUMBUHAN



Assalamuaalaikum :)

Alfalfa? Apa itu alfalfa? Siapa yang pernah dengar tentang alfalfa? Alfalfa sebenarnya adalah sejenis tumbuhan tau. Haa ni dia pokok alfalfa.



Alfalfa Shaklee sangat berbeza dari yang lain kerana ia ditanam secara organik. Maksudnya kat sini, alfalfa Shaklee adalah bebas dari pestisid dan herbasid. Baja yang digunakan pun adalah bebas kimia. Alfalfa juga dikenali sebagai “Raja Segala Tumbuhan”.




Tumbuhan ini mengambil masa sekurangnya dua tahun untuk membesar. Akarnya boleh mencapai sehingga 20 kaki ke dalam tanah untuk menyerap pelbagai nutrisi! Daun alfalfa yang matang kaya dengan nutrisi. Shaklee memastikan daun  alfalfa hanya dituai apabila mencapai kematangan mutlak. Nampak tak Shaklee amat mementingkan kualiti.

Sebenarnya, daun alfalfa yang matang ni kaya dengan klorofil. Daun daun ini akan dikeringkan dengan cara semulajadi untuk memastikan nutrisi yang ada di dalamnya kekal. Bahagian lain yang tidak penting pula akan dilupuskan.

Daun daun yang telah dikeringkan ini akan dibiarkan menjadi serbuk sebelum dikompres menjadi tablet. Keseluruhan proses ini di bawah pengawasan Shaklee yang sangat ketat dan teliti. Setiap tablet mengandungi 300mg alfalfa.



Itu lah serba sedikit fakta tentang allfalfa yang dapat saya share dengan anda. Tunggu next entry untuk maanfaat alfalfa tau! 

Jika anda berminat untuk mendapatkan produk Shaklee, boleh hubungi saya di talian 012-2329070.

Juga anda boleh mendaftar sebagai ahli untuk mendapatkan produk Shaklee dengan harga ahli ynag tentunya lebih jimat. Pendaftaran ahli hanya RM80 untuk seumur hidup.





No comments:

Post a Comment