tab

Friday 19 December 2014

Set Cantik Shaklee

Assalamualaikum wbt..

Salam Jumaat. Penghulu segala hari. Salam barakah :)

Untuk entry yg sebelum ni, sy dah bagitahu tentang TRIPLE PROMO iaitu SR Vitamin C, Vitamin E Complex, dan Collagen Powder. So, untuk entry kali ini, jom kita berkenalan pulak dengan anak sulung 3 beradik ni :) (memandai je bagi title anak sulung kuikuikui)


Sustained Release Vitamin C

Firstly, jom kita berkenal kenalan dgn SR Vitamin C dulu. Kenapa depan nama vitamin c ni ada Sustained Release? Apa maksud sustained release ni? Apabila kita makan vitamin c ni, ia akan dilepaskan secara berperingkat ke dalam tubuh kita. Ini menjamin kita utk mendapatkan sumber vitamin c yang mencukupi sepanjang hari. 

Perlu ke ambil vitamin c setiap hari? Jawapannya, PERLU. Ini kerana, badan kita tidak menghasilkan vitamin c. Vitamin C boleh didapati di dalam buah-buahan citrus seperti buah oren. Satu tablet SR Vita-C menyamai khasiat di dalam 7 biij setengah oren. So, kalau tak suka makan oren or tak sempat nak makan 7 biji setengah oren dalam masa satu hari, ambil sebiji SR Vita-C sudah memadai. 

Kenapa pentingnya vitamin c kepada kita?

Bagi mereka yang mementingkan KESIHATAN dan KECANTIKAN kulit, pengambilan vitamin c membantu pembentukan kolagen secara semulajadi. Kolagen penting kepada badan kita kerana ia membantu penstrukturan kulit. Kehadiran kolagen juga akan membantu pembentukan kulit, tulang, dan otot yg sihat.

Vitamin C juga bertindak sebagai agen pencerah semulajadi. Untuk makluman anda, pengambilan vitamin c secara konsisten akan membantu anda untuk mendapatkan kulit yang lebih cerah. Ia juga akan menyekat pembentukan pigmentasi. Hasilnya, tona kulit lebih sekata dan tiada lagi masalah jeragat kerana pigmen adalah penyebab utama pembentukan jeragat.

Tahu tak, kekurangan vitamin c adalah punca berlakunya pendarahan pada gusi, lebam pada kulit, kulit kering, ruam, dan kulit kasar. Vitamin c membantu untuk memperbaiki simptom pendarahan dan juga masalah2 yg berkaitan. Ia juga mempercepatkan proses utk pulih dari kecedaraan.

Bila konsisten dengan vitamin c, in sha Allah masalah demam, selesema, resdung dan sebagainya akan hilang. Ini kerana vitamin c membantu meningkatkan sistem imunisasi badan. Vitamin C membina sel darah merah yg sihat utk penyerapan zat besi yg lebih baik. Bila zat besi dapat diserap dgn baik maka badan pun sihat. 

Rasa-rasa penting tak Vitamin C kepada kita? Sangat penting untuk memastikan kehidupan yang sihat. Macam mana nak dapatkan Vitamin C ni? Boleh hubungi saya utk order. Sudah tentu harga ISTIMEWA akan diberikan khas untuk pelanggan yang terawal :)


*****************************************************************************
*****************************************************************************
Nida                                                                                                              
Your Trusted SID                                            
012-2329070                                                    
ID : 1144980
Facebook : Nida AB
Instagram : shakleebynida
*****************************************************************************
*****************************************************************************











No comments:

Post a Comment